"NE HAZUDJATOK EGYMÁSNAK" Kol.3:9

Jehova válasza a kiadványokban található

2016. november 24. 08:27 - Kex_

Broadcasting, 2016. november

Lássunk néhány példát arra, ahogyan a testvérek hűségesen kiállnak az igazság mellett.
Amikor egy kedves barátunk, vagy családtagunk elhagyja az igazságot, lesúlytva érezhetjük magunkat. Valódi hitpróbát jelenthet, amikor ilyen dolog történik velünk. Hogyan volt képes egy édesanya támogatni az igazságot, a Jehova iránti lojalitása által.

A nevem Gabriella.
Ben és én, mindíg élveztük az öj-eket. De az utóbbi időben, nem volt könnű elmenni. Valami hiányzott. A fiunk. Olyan volt, mintha egy másik családról szóló filmet néztem volna. Nem hittem el, hogy ez velünk történik. A fiunk Levy, többé már nem volt Jehova tanúja. A gyülekezetben lévő vének és a barátaink, nagyon megértőek voltak és támogattak minket. A legtöbben látták Levyt felnőni, hallották az első előadását és ott voltak, amikor megkeresztelkedett.

Őrlődtem magamban. Csalódtam Levyban amiért elhagyta Jehovát, de magamban méginkább. Úgyéreztem, mintha mi hagytuk volna cserben őt. Folyton arra gondoltam, mi lehet vele. Vajon jól van? És ahogy teltek a hetek ez egyre csak rosszabb lett. Tudtam, hogy a Biblia elítéli, hogy olyanokkal keveredjünk egy társaságba, akik nem a keresztényi irányadómértékek szerint élnek. De nem gondoltam, hogy ez a vers egyszer rám is vonatkozik. Aznap este egy testvér arról beszélt, hogy milyen példát mutattak Kórah fiai.

Jehova megerősítette, hogy Mózest használja fel a nép vezetésére és nem Kórahot. Mit tettek Kórah fiai, amikor az embereket arra utasították, hogy távolodjanak el a lázadók sátraitól? A családjukhoz, vagy Jehovához voltak lojálisak? A Biblia elmondja, hogy a fiai Jehovához maradtak lojálisak és ezért áldásban részesültek. Aznap este az öj. után, elmondtam Bennek, hogy milyen üzenetet kaptam Levytól. Elmondtam neki mindent. Azt is, hogy bár nagyon hiányzik Levy, lojális akarok maradni Jehovához, mint Kórah fiai. Ben is elmondta, hogy hasonló ézésekkel küzd, mint én. De aztán mondott valamit, amire nem gondoltam. Ha útját állnánk a fegyelmezésnek, amire Levynak szüksége van, akkor valójában nem engednénk, hogy Jehova szeretetének megnyilvánulása, hatással legyen rá. Csak a Jehovához való erős ragaszkodásunk mentheti meg az életét. Elhatároztuk, hogy továbbra is Jehovába vetjük a bizalmunkat és lojálisak maradunk hozzá.

Már 5 év telt el és Levy nem tért vissza Jehovához. De nem adtam fel a reményt. Addig is elfoglalom magamat, mint általános úttörő és arra összpontosítok, hogy segítsek másoknak megismerni Jehovát. Elsőkézből tapasztaltam, mennyire igazak a Zsoltárok 97:10 szavai, Jehova tényleg megőrzi a lojálisait.

Mi segített Gabriellának megbirkózni ezzel a súlyos próbával? Pl. amikor sms-t kapott a fiától, a szentírási tanácsot a saját körülményeire alkalmazta. Kórah fiainak a jó példája megadta neki a további ösztönző erőt, hogy ne a fia iránti ézései irányítsák a tetteit. Ehelyett szilárdan lojális maradt Jehovához. Emellett a férje Ben talált egy cikket, amely mindkettőjüket visszatartotta attól, hogy megnehezítsék a fiuknak Levynek, hogy visszatérjen Jehovához. Ehelyett azt akarták, hogy Jehova szeretete hasson a fiukra.
Amikor mi nézünk szembe valamilyen próbával, állandóan kérnünk kell Jehova vezetését és figyelnünk kell Jehova válaszát a kiadványainkban és az öj-eken.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kobuki.blog.hu/api/trackback/id/tr2611994596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása